ČASTÉ DOTAZY

1/ Od kdy služba placeného parkování začíná?
Parkování je zpoplatněno od 1. července 2023.

2/ Proč se bude za parkování nově platit?
Toto rozhodnutí má hned několik rovin. Naší největší prioritou je pohodlí pro naše zákazníky. I vzhledem k lokalitě, kde se centrum nachází, v bezprostřední blízkosti metra, chceme zajistit zákazníkům vždy bezproblémové a pohodlné parkování po dobu jejich návštěvy. Celkově je systém udržitelnější a pohodlnější. V tomto ohledu jsme ve skutečnosti jedno z posledních nákupních center v České republice, které ještě nezavedlo zpoplatněné parkování.

3/ Kolik hodin je zdarma a jaká je cena za parkování?
4 hodiny parkování zůstávají zdarma pro všechny. Prodloužení o další 1 hodinu parkování zdarma je možné pro zákazníky, kteří jsou členy věrnostního programu Centra Černý Most (stačí se s parkovacím lístečkem zastavit v provozní době na našem infostánku/Click & Services ) nebo pro zákazníky, kteří jsou členy Globus Bonus Clubu (prostřednictvím validace parkovacího lístku na infostáncích prodejny Globus). Prodloužení o další 1 hodinu parkování zdarma je též možné pro návštěvníky CineStar, Saunie nebo fitness Clever Fit. Maximální doba parkování zdarma je tedy 6 hodin. Výjimku tvoří návštěvníci casina a automyčky, kterým bude individuálně umožněno parkování zdarma s ohledem na dobu jejich návštěvy nebo využití služeb. Podmínky prodloužení parkování pro návštěvníky CineStar, Merkur Casina, Automyčky Express, fitness centra Clever Fit a Saunie najdete na pokladnách uvedených provozoven.

4/ Jaká je cena za parkování, pokud překročím parkovací čas zdarma?
Každá další započatá hodina nad rámec parkovacích hodin zdarma činí 50 Kč. Maximální denní částka za parkování je 200 Kč. 

5/ Jak bude tento nový systém fungovat?

Parking funguje na základě lístkového systému. Při vjezdu do parkoviště si vytiskne na vjezdovém stojanu každý zákazník parkovací lístek a zároveň dojde i k načtení RZ vozidla. Pokud je správně načtena RZ, při výjezdu se uplatní tzv. Fast Exit, tedy závora se zvedne bez vložení lístku do výjezdového stojanu. Pokud by parkovací systém nerozpoznal registrační značku nebo nastal jiný technický problém, řidič má možnost opustit areál pomocí načtení parkovacího lístku, který obdržel při vjezdu. Ten vloží do výjezdového stojanu textem nahoru a následně opouští areál.

V případě, že návštěvník přesáhne volné hodiny, úhrada parkovného je možná v hotovosti a platebními kartami na automatických pokladnách, umístěných u vchodů do centra z parkoviště, a dále platebními kartami na bezhotovostních platebních terminálech umístěných přímo na výjezdních stojanech (neplatí pro noční parkování).

6/ Kolik míst nabízí parking Centra Černý Most?

Rozsáhlý parking Centra Černý Most pojme až 3122 aut a je opatřen bezpečnostními kamerami. Zákazníci mohou parkovat v pětipatrovém parkovacím domě, na střešním nebo podzemním parkovišti. Najít volné místo pomáhá zákazníkovi navigační systém. Parking disponuje i místy v blízkosti vchodů do centra určenými pro invalidy a rodiny s dětmi a také dobíjecími stanicemi pro elektromobily.

7/ Jaká je otevírací doba parkingu v Centru Černý Most?

Otevírací doba parkoviště se s novým systémem nemění. Zákazníci mohou v Centru Černý Most parkovat od 7:00 do 22:00 hodin na střešním nebo v podzemním parkovišti, v parkovacím domě pak do 22:30 hodin. V případě návštěvy kina je doporučeno přednostně využívat parkování na střeše, kdy je výjezd z Centra povolený i po uzavírací době parkovišť, jelikož se řídí otevírací dobou kina.

8/ Jaké jsou možnosti platby parkovného?

V parkovacích automatech umístěných u vchodů do Centra z parkoviště je možné platit hotově mincemi (korunami), bankovami nebo platební kartou (Visa, MasterCard). Dále je také možné platit platebními kartami na bezhotovostních platebních terminálech umístěných na výjezdech z parkoviště. Po zaplacení má zákazník 20 min čas na výjezd.

9/ Jak používat parkovací automat?

Použití parkovacího automatu je snadné a intuitivní. Stačí se řídit pokyny na displeji automatu.

10/ Parkovací automat je nefunkční. Kde to mohu nahlásit?

Je-li parkovací automat (PA) nefunkční, můžete tuto skutečnost nahlásit na telefonní lince +420 775 422 711 nebo pomocí interkomu, který naleznete přímo na displeji PA v levé spodní části a je zobrazen pomocí telefonního sluchátka. Je vždy potřeba uvést, na jakém parkovišti se PA nachází. Nejlépe se však konkrétní PA identifikuje podle barvy parkoviště.

11/ Co když systém mou SPZ/RZ nemohl načíst?

V případě, že systém nerozezná RZ, nijak se tím vjezd a výjezd do/z areálu nekomplikuje, protože každý zákazník má možnost si vytisknout parkovací lístek po kliknutí na displej vjezdového stojanu do prostoru, který je označen zelenou barvou. Výjezd případně platba parkovného tak proběhne na základě vložení parkovacího lísku do parkovacího systému. Za ztrátu parkovacího lístku je stanovena pokuta ve výši 1 000 Kč.